July 08, 2007

O sa continui pana ...


... o sa-ti ies prin gaurile moralului.
Am fost ieri cu Pishku`, R0x, Doru, Traian, Alex si Horia sa doneze sange. Voiam sa va spun in blogul asta ca speram sa convingem pe cat mai multi dintre voi sa merga sa faca asta, pana la urma e vb de 400 ml din tine, dar cu care poti ajuta 3 vieti.

Puteti merge sa donati in unul din urmatoarele locuri:
Ø CTSM Bucuresti (vezi pe harta)- Str. C.Caracas, nr.2-8, sector 1, tel: 021 3193172 / 021 3193168;
Ø Spitalul de Urgenta Floreasca;
Ø Spitalul Fundeni;
Ø Spitalul Universitar Bucuresti.

O sa pun mai jos un top ten al scuzelor intalnite. Eu zic ca suntem oameni mari si ca nu mai e cazul sa facem glumite din astea.

1. Nu-mi plac acele / Mi-e frica de ace / Mi-e frica sa donez sange. Aproape oricine simte asa prima oara. Pe de alta parte, majoritatea donatorilor va pot spune ca nu se simte decat o mica intepatura si dupa 7-10 minute... gata! Daca va faceti timp si curaj pentru o singura donatie, va veti intreba ulterior de ce ati ezitat atat.
2. Sunt prea ocupat. Intregul proces dureaza aproximativ o jumatate de ora, din care timpul afectat efectiv donatiei este de 7-10 minute. Daca stai un pic si te gandesti ca 30 de minute din timpul tau pot insemna o viata intreaga pentru un copil nascut prematur, sau pentru cineva care a suferit un accident, ai putea decide ca poti sa-ti faci timp pentru a salva o viata.
3. Nimeni nu mi-a cerut... nu mi-am dat seama ca e nevoie de sange. Considera ca tocmai ai fost intrebat! Donezi? Pur si simplu nu exista o alta cale de a acoperi nevoile de sange ale pacientilor si ale spitalelor decat prin donatiile celor ca tine. In fiecare clipa, cineva are nevoie de sange!
4. Am donat deja in acest an. Poti dona la fiecare 72 de zile. Multi oameni doneaza sange chiar si de 5 ori pe an.
5. Mi-e frica sa nu iau SIDA. Este imposibil sa iei SIDA atunci cand donezi sange. pentru fiecare donare se foloseste un ac nou, steril si de unica folosinta.
6. Nu am o grupa "buna" de sange. In fiecare zi este nevoie de orice tip de sange pentru a face fata solicitarilor. daca ai o grupa comuna de sange, exista multi pacienti care au nevoie de el, deci cererea este mare. Daca ai o grupa de sange rara, sunt mai putini donatori disponibili, deci este la fel de multa nevoie.
7. Nu am sange "in plus". In medie, corpul uman are 4-5 litri de sange. Doctorii spun ca un adult sanatos poate dona cu regularitate, pentru ca organismul reface cu rapiditate sangele donat.
8. Nu vreau sa ma simt slabit dupa donare. Donarea de sange nu are un efect negativ asupra unui adult sanatos pentru ca organismul contine suficient sange. Vei dona 400ml, iar corpul, ce produce constant sange, va inlocui volumul donat in 24 de ore. Majoritatea oamenilor isi continua activitatile obisnuite dupa donare.
9. Nu este nevoie de sangele meu (Sunt prea batran / Sunt bolnav). Daca nu sunteti siguri, intrebati-va medicul de familie. Personalul din centrele de donare poate de asemenea sa analizeze starea ta de sanatate. Totusi exista o limita superioara de 65 de ani, pana la care se poate dona sange.
10. Am un tip rar de sange si astept pana va fi nevoie in special de el. Tipurile de sange care sunt rare se gasesc intotdeauna in cantitati mici si insuficiente. Exista o nevoie constanta pentru aceste tipuri rare de sange fiind foarte greu de evitat situatiile de criza.

Acest top a fost preluat de pe http://www.doneazasange.ro/ , de unde puteti obtine si alte detalii.

DONEAZA SANGE!

16 alarm clocks:

Mihai said...

era mai simplu daca puneai linkul... sau daca rescriai textul in cuvintele tale. eu unul le-am mai citit si nu mi se par miscatoare explicatiile lor

Miezu` said...

era mai simplu daca mergeai sa donezi.

Mihai said...

nu m-ar fi convins postul tau, cu link sau fara :)
am tot vrut sa ma duc sa donez, am sa ajung maine cel mai probabil.

Miezu` said...

pai sa te duci. :)

Anonymous said...

o sa ajung maine cel mai probabil...e ceva gen nu o sa ajung niciodata...de luni fac fapte bune;)

si oricum blogul asta [cu link sau fara] se indreapta probabil spre persoanele capabile sa-i inteleaga rostul :)

Mihai said...

mi se pare normal scepticismul. adica ma asteptam. voi v-ati duce singure? adica, o singura persoana, sa te scoli de dimineata si sa te duci pe canicula asta la donat de sange. deci?

Miezu` said...

pai stai linistit, exista o solutie. maine merg 2 prieteni de-ai mei. te pun in legatura cu ei?
daca vrei, te insotesc si eu, asa am mers si sambata desi eu nu pot dona - pentru eventualul suport de dupa.
te bagi? :)

Anonymous said...

cum zice miezu...daca asta e scuza...venim si noi :)

Anonymous said...

daca asta e motivul...companie de drum se gaseste :) venim noi :P

Mihai said...

daca sunt prieteni de-ai dianei, ii cunosc. unde dati sange?

Mihai said...

lipsa companiei a fost motivul pentru care, pana acum, nu m-am dus. maine chiar trebuie.

Miezu` said...

ei nu, noi doua da. :)
la centrul de la victoriei, de pe str Caracas. in principiu ne intalnim la Spring. iti dau detalii mai incolo, sa apuc sa vorbesc si cu ceilalti.

Miezu` said...

Mihai, maine, ora 13.00, Springul de la Victoriei.
eu sunt Ioana si vor mai veni Horia si Alex.
anunta-ma daca vii. ;)

Mihai said...

voi veni daca imi confirmi ca nu e tarziu la ora 13... o prietena mi-a zis mai demult sa merg dimineata, din cauza formalitatilor pe care trebuie sa le indeplineasca cei care n-au mai dat sange.

Miezu` said...

da, ai dreptate, mai ales pt ca este perioada de canicula si esti donator nou, trebuie sa mergi inainte de 11:30. de aceea s-a propus ora 8, pt ca baietii trebuie sa ajunga si la serviciu. e ok la 8, maine?
sau ... vrei neaparat maine?

Nelutu said...

Sa moare Geani. Nu shtiu cum sa ne combinam, desi este o pasiune de-a mea, atunci cand e sangeroasa. Comunicarea este cheia, cred prin reprezentata ei YM.

Template by:

Free Blog Templates