April 27, 2008

Duminica dupa-amiaza

Ce pasca buna a facut mama anul asta. Ce bleaga sunt, ea face in fiecare an, dar nu stiu, nu mi-e pofta. Nu mananc, nici pasca, nici cozonac, abia astept drobul si cam atat. Azi cred ca am mancat petru ca mi-as fi dorit sa fie aici, sa fim toti trei acasa si sa ne uitam la televizor. Anul asta a picat de garda taman azi, iar casa asta pare goala fara ea aici. Diseara o sa fie foarte obosita si o sa o lasam sa doarma. Si se mai duce un Paste.
Anul asta implinesc 25 de ani de casatorie, sunt mai mari decat mine cu un an; imi dau lacrimile de fiecare data cand imi dau seama ca eu am crescut si ei vor incepe sa imbatraneasca, mi-e frica de timpul asta care ni se tot duce pe langa noi... Inca o sarbatoare de Pasti, inca un 18 iunie de aniversat, pe urma mama pleaca in vreo tabara cu copiii, eu o sterg din tara macar 10 zile-2 saptamani, pe urma vine ziua mea, pe urma zilele lor de nastere, Craciun, Revelion, Sf Ion, alt Paste...

Tu ce-ai facut in seara de Inviere?
Probabil stii ca sunt atee. Nu o spun ca pe o lauda, nu stiu ce ar trebui sa fie, dar lauda nu e. Imi pare rau ca nu mai cred, imi pare rau ca am ajuns la stadiul in care am realizat ca totul e facut de oameni pentru oameni, in folosul altor oameni, folosindu-se de alti oameni. Oameni, atat. Omul, acest animal a carui complexitate i-o ador, acest obiect al studiului nesfarsit. Aceasta fiinta pe care o respir pana la saturatie, aceasta calitate, pe care [asa cum mi-ai spus, dragul meu EL], in cazul asta al credintei mele, uite ca o duc pana la extrem si o transform in felul asta in defect.
Nu e o lauda pentru ca anul asta, in Saptamana Patimilor, mi-am adus aminte ca pana in liceu credeam in Dumnezeu. Credeam si simteam sarbatorile astea, pe fiecare in parte. Acum mi-e sila de aglomeratia din jurul lor, de Cora, Carrefour, Real, baxuri de apa plata, kilograme de carne, cinspe paini, program non-stop ... Voi sunteti nebuni? Nu stiti ca si oamenii aia au o familie la care ar ajunge daca nu v-ati mai face voi cumparaturile in ultimul moment si n-ati mai fi producatori de profit handralailor hypermarchisti?
Hei, voi, credinciosilor, eu am un disclaimer, am spus ca nu cred, macar, n-am de ce sa ma simt vinovata pentru nimic din ceea ce am facut in aceasta saptamana obisnuita pentru mine.
Dar voi, voi, cei care va bateti cu pumnul in piept si nu-mi intelegeti realismul si umanul asta cu tenta negativa, inainte de a arunca o piatra, ia, ganditi-va ... cat de buni ati fost in postul asta? Cum ati respectat Saptamana asta Mare? Cat de mult v-ati abtinut de la a minti, a invidia, a injura sau a face sex? N-ati mancat carne, branza, lapte, oua? Saptamana asta nu v-ati pus otet in salata si n-ati mancat peste si v-ati uitat pe toate etichetele sa vedeti daca vreunul din ingrediente ar dauna credintei voastre? Crochetele alea au ou pe ele!? JOS MAINILE! Step away from the food, dudes, it hurts your beliefs!!!!!!!!

Stii, Andrei, pentru ca vorbeam cu tine:
MiezuRau: Christos a inviat, kid. Nu fii aiurea, nici eu nu sunt credincioasa, dar respecta-i pe cei care sunt. It's all about tolerance.
E pacat sa nu ii respecti pe cei care inca reusesc sa treaca de pragmatism si sa creada. Poate ca unii sunt naivi, poate altii o fac pentru ca asa au fost educati, poate doar sunt ignoranti, call them as you'd like.
E pacat sa nu ii respecti pe cei care inca au, asa cum s-a exprimat Vera aseara, credinta in suflet. Va respect pe voi, oricum ar fi credinta voastra, nu ma angrenez in discutii despre religie [multa dreptate are Lucian cand spune ca nu e sanatos sa discuti despre religie, politica si fotbal] si nu contest nimic din ceea ce sustineti. Nu este afacerea mea aici, ideea asta de credinta este taskul fiecaruia dintre noi si fiecare si-l manageuieste dupa cum il taie mintea si sufletul.

In perioada in care eram credincioasa ma gandeam mult inainte de a face ceva, macar cat tineam post. Ma spovedeam cu sufletul si simteam fiori cand primeam impartasania. Cantam Prohodul in Vinerea Mare si cand aprindeam lumanarea in noaptea Invierii simteam o caldura deosebita. De asta spun ca nu ma laud cu non-credinta mea. Pentru pustanii de varsta mea e un trend sa fii ateu. Mie imi pare rau ca sunt atee. Imi pare rau ca nu mai sunt capabila sa simt asa ceva, imi pare rau ca am pierdut soiul asta de intensitate.

Chapeau, credinciosilor! Jos palaria pentru un Paste linistit!
Ca sa fie totul complet[/x], Winampul meu zice ceva de Original Sin. Asculta, deci, Elton John - Original Sin.

6 alarm clocks:

Anonymous said...

Se pare ca nu ai inteles. Respect religiile si adeptii lor adevarati. Nu respect falsii adepti, falsii zeloti. Poti crede in orice si oricine, atat timp cat iti poti argumenta si sustine convingerile... In legatura cu pasajele satirice: un om care se simte ofensat de asta, care nu accepta alta pareri, care nu isi poate ironiza convingerile, nu este un om adevarat.

Hmm... Cam nasol cu ateismul, e nemotivant. Fa si tu un lucru bun, chiar merita sa crezi. Merita sa crezi in tine. Daca nu tu, atunci cand? :)

Miezu` said...

nu faceam referire numai la tine. asta spuneam, ca nu ma intereseaza ce fac altii. fiecare cu mama lui, vorba romanului. :)

Alex T. said...

eu am fost cu ai mei la bisericuta dintre blocuri, unde vine toata lumea din cartier (rahova). anul asta a fost un circ incredibil. S-a pus videoproiector in curtea bisericii si s-au dat artificii. multi baietasi de cartier si-au scos telefoanele si au filmat. nu am auzit mai nimic din slujba. in alti ani stateam mai mult dupa 12 noaptea, ma simteam ok. acum am vazut cum e sa fii indepartat de la biserica.
cred in Dumnezeu, dar nu in biserica. o fi pacat? asta e, dar nu simt nici o apropiere pt oamenii bisericii.

* si ai mei au facut acum cateva zile 31 de ani de casatorie. mi se pare fabulos:)

Miezu` said...

A, Andrei, am uitat. in blogul asta vorbeam despre altceva. dar in mine cred. nu e numai motivant, e smecher. :)

Alex, da, si eu am vazut un gagiu care filma. ma gandeam ca am pierdut timpul mergand la biserica, puteam sa caut azi pe youtube. sau pe hi5, ca sa urmeze traditia fetei cu inmormantarea bunicii. dureros.

*felicitari! :*

Anonymous said...

M-am intalnit la biserica printre altii cu vecinul meu Claudiu. Claudiu se ocupa pana acum cateva luni de retea. Mi-a zis ca baietii de la retea au vrut sa puna webcamuri in biserica si afara si sa transmita slujba live pe net. Cred ca o sa putem sa comandam in curand pastele, dupa care ne ducem dimineata, pe net...o sa ni-l aduca acasa cei de la firmele de curierat...Ganditi-va cum ar suna o oferta:"La o punga cu 'paste', o cola(0.5L) gratis"

Miezu` said...

let's not take it there. blogul meu era despre altceva

Template by:

Free Blog Templates